Een goed idee zal nooit werkelijkheid worden tenzij er een goede elevator pitch mogelijk is. In een elevator pitch wordt tussen de 1e en elfde verdieping verteld wat de onderneming succesvol maakt.

Stel je voor. Je hebt een ondernemingsplan en gaat hiermee naar een grote investeerder. Daar aangekomen merk je opeens dat dé contactpersoon welke je wilde spreken naast je staat in de lift. Jullie gaan samen naar de elfde verdieping dus je hebt nu tussen 40 en 60 seconden om je verhaal te vertellen! Hij wordt niet afgeleid, kan niet weglopen.... De ideale kans!

Dit is de elevator pitch

Wat vertel je deze persoon in deze 40-60 seconden? Weet je hem in zo'n korte tijd enthousiast te maken voor je bedrijf? Waarschijnlijk kun je lang niet alles vertellen. Dat hoeft ook niet. Als hij maar enthousiast is. Als hij uit de lift stapt. Loopt hij dan naar zijn afspraak of staat hij even stil bij je idee en geeft hij je zijn visitekaartje om binnenkort eens rustig om tafel te gaan zitten? Dan kun je alsnog je hele verhaal vertellen.

In 40-60 seconden moet je de hoofdlijnen van je ondernemingsplan dan ook aan een derde kunnen uitleggen. Dit wordt de elevator pitch genoemd. Deze term is inmiddels mateloos populair. Bij alle presentaties en workshops wordt een elevator pitch verteld. Kijk maar eens goed hoe zij het doen en maak je eigen elevator pitch.
 
 
inhoudsopgave ondernemingsplan
Samenvatting
Ondernemer
Onderneming
Algemeen
Dienst of product
Doelgroep of markt
Omgevingsanalyse
Bedrijfsformule
Financieringsplan
Exploitatiebegroting
Prive-uitgaven
Liquiditeitsbegroting
 
 
 
Home | Ondernemingsplan | Voorbeeld | Studenten | Delen | Schrijven | Vragen | Links | Over ons | Contact